14a Cursa de la UEC Tortosa

Amb el Javi feia un parell de mesos que vam dir que feríem aquesta cursa, però, jo portava des de Sant Jordi refredat i amb el tute de la TW de Girona el meu cos no havia pogut recuperar-se com cal i el refredat m’estava passant factura i vam apurar fins l’últim moment per apuntar-nos a la cursa.

Sortim de Reus pels voltants de les 7:15 i arribem a Tortosa al cap de una més o menys al cap de una horeta, anem a agafar el dorsal i la bossa de l’obsequi, per cert molt bona bossa amb uns mitjons, un buff, caldo aneto, una mostre l’oli i d’arròs i una llauna de Restart i anem al cotxe a esmorzar i canviar-nos de roba, a la sortida teníem preparada tota una paradeta per esmorzar la gent amb cafè, pastes etc. se saber-ho no em prenc el cafè de primera hora, però, dos cafès seguits per mi es massa.

Amb el Javi recollint els dorsals

A les 9:15 passem el control de xip i mentre fan el breefing de la cursa apareix el Jordi d’OT que fa tota la cursa amb nosaltres. Nosaltres li diem que anirem de tranqui, es la primera cursa del Javi per muntanya i ell es troba fora del seu medi, ja que ell fins ara es corredor d’asfalt ;). El Jordi diu que es igual ,que el dia abans ha fet la vertical amb el Pere Enredu i companyia i esta cansat 😉

Sortim des de la zona esportiva del barri de Sant Llàtzer (Parc dels Països Catalans), i arranquem per una puja asfaltada que ens porta al pla d’Abaria, mare meva, noto que m’ofego, entre el refredat dels últims dies i que des de la trailwalker de Girona no corro les cames no tiren!!!!!

Video de la sortida

Seguim pel Barranc de la llet, i tot seguit la primera senda i el primer embus…em de fe una mica de cua que a mi em va força bé per poder recuperar l’alè i seguir en força lo que resta de cursa. Fins el primer avituallament a les Revoltes passem per uns senders força macos. En aquest avituallament trobem una mica de tot, aigua, isostar i coca cola i fruits secs, dolços, codony, etc, un avituallament ben currat.

Desprès de recuperar forces passem per una senda força tècnica que ens porta al Barranc de La Petja. D’aquest barranc pugem cap el coll de Sta. Caterina i el coll del Racó de Rocacorba , es un tram força frondós i que sembla que hagin netejat per aquesta cursa. Enguany es el primer any que la cursa transcórrer íntegrament pel terme de Tortosa.

Foto de grup

Al Racó de Rocacorba trobem el segon avituallament estratègicament ficat abans de la pujada més llarga del circuit. D’alt de tot gaudim d’unes meravelloses vistes del tram final de la vall de l’Ebre amb els Ports i la serra del Montsià de fons.

Iniciem un descens fins al Barranc de la Creu, que amb un puja-baixa ens porta al Coll de l’Alba, on trobem el tercer avituallament per tot seguit plantar-nos a la Creu de coll Redó, punt més alt de la Cursa.

Creu de coll Redó

De la Creu de Coll Redó fins a Tortosa ja tot es baixada, a mig camí a la cova del garrofer trobem l’últim avituallament, que el rebem amb els braços oberts, amb la calor que fa avui arribem assedegats, ja nomes queden 3 km. fins a Tortosa que fem els tres plegats i entrem a meta tots junts en un temps de 2h i 54 min.

Foto a l’arribada

Només arribar anem a fer una canya ven fresca, com a premi per l’esforç realitzat i tot seguit el Jordi i jo fem cua pel massatge mentres el Javi espera pacientment que acabem.

El Jordi si que sap, tres noies fent-li un massatge 😉

Desprès del massatge toca recuperar forces i ens espera una bona graellada amb llonganissa, botifarrada i cansalada, mmm que bo que esta i desprès de postres un bon cafeto i cap a casa

mmm que bó

Bona cursa la de Tortosa, un 10 a l’organització i un recorregut força maco amb i en alguns trams exigent i tècnic. Amb unes bones vistes del tram final de la vall de l’Ebre amb els Ports i la serra del Montsià. Sens dubte si s’escau el pròxim any repetirem!!!!

Resum de la cursa

6 comentaris a “14a Cursa de la UEC Tortosa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *