Travessa cavalls del vent Sant Jordi (1565 m) – Gresolet (1280 m)

Últim dia de la travessa, han passat els tres dies volant, quan fas una cosa que t’agrada passa el temps volant. Com volem arribar a Estassen ben d’hora avui ens llevem ben aviat i a les 7 ja estem esmorzant, un esmorzar espectacular, sense dubte el millor de tots els refugis, tenim nutella, embotit, confitura, galletes, pa etc, ideal per la dura jornada que ens espera.

Foto de grup amb els bascos

Tot just sortir del refugi omplim aigua ala font que hi ha a tocar del refugi, al refugi no ens donen aigua i tothom a d’omplir la cantimplora en aquesta font, comencem a baixar entre faigs i pins rojos camí dels al torrent dels Empedrats, un dels llocs més espectaculars del parc. Passem pel costat de un salt d’aigua i del bullidor de la llet

salt d’aigua als empedrats

Un cop superats els empedrats comencem la pujada cap el coll de la Bena, la vegetació adquireix a estones aires completament mediterranis: farigola, espígol…Trobem un grup de caminadors i preguntem si falta molt pel coll, ens diuen que una mitja hora i desprès tenim una bonica baixada ;). Quan arribem al coll de la Bena veiem com una tanca de fusta, pugem pel costat dret i veiem 3 camins, un a la dreta pla i pel mig amb una senyal en forma de creu, camí incorrecte i al costat del tercer camí la marca taronja que anem seguint, anem baixant per na pista ampla i anem parlant tota l’estona. Jo fa temps que no veig cap senya Targarona fins que arribem a un creuament on si que n’hi ha comencem a baixar i als pocs metre, dic això em sona, si es per on em pujat!!!!! no se que collons ha passat em fet un bucle!!! tornem a pujar un altre cop fins al coll de la Bena i veiem que el que va marcar aquest punt era una mica inútil…et fiquen la marca taronja per un corriol que has de passar a la força i a l’altre costat de la balla una altre marca taronja, tu veus una pista ampla i segueixes avall, però, no has d’agafar la pista que et queda a ma dreta i si fas la travessa en sentit contrari no veus la marca que ha ficat enrere de un arbre…res si fas al travessa en sentit contrari a l’aconsellat tens tots els nº’s de perdre’t varis cops…En aquest cas em fet quasi 3,5km. de més!!!!

2013-07-30 12.41.19
Coll de la Bena, el punt de la discòrdia

Un cop superat el Coll de la Bena primer anem baixant una mica per desprès tornar a puja cap el coll de la Bauma (1577 m) on comença a aparèixer una immensa pineda, grèvols i pastures de mitja-alta muntanya. Del coll de la Bauma anem baixant fins a Gresolet pel mig d’una fageda impressionant

2013-07-30 13.34.00
Fageda de Gresolet

A pocs metres del refugi de Gresolet trobem els nois bascos, ells al coll de la Bena han agafat el camí correcte i ens han avançat, ens acomiadem d’ells, i anem cap a Gresolet, fen els últims metres camp a traves, per que desprès de saludar els bascos no vam veure cap senyal taronja i vam agafar un camí que no tocava…

2013-07-30 14.18.04
Al refugi de Gresolet

Resum de l’etapa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *